Mooie animatiefilmpjes maken

Voer je een campagne of wil je iets opvallends doen voor je bedrijf, product of brand? Door middel van Animatie breng je jouw marketing en ideeën tot leven. Unemployed Chefs maakt een creatie van jouw ideeën en hier komt een animatiefilmpje uit in 2D of 3D die de aandacht op een speciale manier trekt. Jouw ideeën komen niet alleen in beweging, maar het is ook creatief wat interesse opwekt. Hier lees je meer over hoe deze indrukwekkende animatiefilmpjes gecreëerd worden.

 

Wat moet je je voorstellen bij een animatie?

Een animatiefilmpje is dynamisch en er kan een keuze worden gemaakt in de technische stijl en visuele stijl. De technische stijl gaat over 2D, 3D en live-action. De visuele stijl is grafisch, cartoon of realistisch. Deze keuze maak je basis van wat jouw boodschap is. De boodschap sluit dan perfect aan op de animatie. Tijdens de beslissingen hierover denken personen die hier verstand van hebben met je mee en geven je advies. Op deze manier creëer je samen het optimaal gewenste resultaat. Je wekt interesse en geeft de bedoelde boodschap over.

 

De boodschap overbrengen

Met één foto kan je al goed een boodschap overbrengen, maar een animatiefilmpje biedt nog meer mogelijkheden. Je kan mensen hiermee enthousiast maken doordat je meerdere belangrijke elementen in één keer kan verwerken. Je kan kleur, woorden, figuren en nog veel meer tot leven brengen.

 

Denk bijvoorbeeld aan een bedrijf waarbij water centraal staat. Dan geeft het toch veel meer effect en beleving als water verwerkt wordt in een animatie. Hierbij beweegt het namelijk en worden mensen die dit zien er veel meer in meegenomen dan bij een stilstaande foto. Dit geldt voor alles en je tilt hiermee jouw marketing naar een hoger level. Mate van inleving is hierbij een erg gepaste term.

 

Waar zie je de animatie terug?

We leven in een digitale wereld en daarom past de animatie hier perfect bij. De animatie zie je in ieder geval terug op plakken waar de wereldbevolking het meest te vinden is. Denk hierbij aan sociale media, internet of digitale reclameborden. Animatie is veelzijdig, creatief en het dynamische karakter onderscheidt zich direct van andere marketing. Je kiest een bijpassende technische en visuele stijl uit en je trekt gegarandeerd de aandacht op een positieve en unieke manier. Mensen die dit zien kunnen zich op een maximale manier inleven en jouw boodschap komt in beweging. Val dus op door jouw animatiefilmpje.